Olen tullut tässä jo hieman aikaa siihen tulokseen, että pelistä poistetaan KOKONAAN alttarille syntyminen, kun menettää kaikki elämäpisteet. Tämän sijaan peliin tulee mahdollisuus tallentaa juuri milloin haluaa, ja samalla myös autosave sekä quicksave.
Miksi päädyin tähän tulokseen on, että se olisi paremmin osa pelin tarinaa, ja muutenkin tuntuisi hieman typerältä, että tuossa maailmassa pelaaja on kuolematon, eli aina syntyisi alttarille. Silloinhan kaikki tehtävänantajat ja muut NPC:t voisivat sanoa "aivan sama, mene sinne, ja tapa hänet. Saat hänet kuitenkin hengiltä joskus, vaikka kuolisit 1000 kertaa." Sen lisäksi myös koska pelissä on paljon moraalisia valintoja, jotka tulee vaikuttamaan konkreettisesti pelin kulkuun, pelaajalla on mahdollisuus peruttaa valintansa (jos siis kokee sen huonoksi) lataamalla aikaisempi tallennus. Myös mahdollisuus kokeilla erilaisia valintoja on olemassa.
Mutta, jos keksit hyvät perustelet, TAI mahdollisesti hyväksyt tämän idean (siis että se on parempi), kirjoitathan siitä kommentteihin? Kiitän ja vastaan kaikkiin kommentteihin!
MUOKKAUS: Vai pitäisikö tehdä niin, että rajoitan tallentamista esimerkiksi pelkkiin kaupunkeihin, ja muihin ns. turva-alueisiin?
Ihan hyvä idea toi on. :)
VastaaPoistaMutta itse en keksi parempaa ehotusta tuon tilalle.
-Miguli
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaKirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaKirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaItse asiassa ei pysty kovin helposti huijaamaan. Esimerkiksi Bethesdan peleissä (The Elder Scrollsit ja Falloutit) tätä systeemiä on käytetty, ja kertakaikkiaan menisi aika pitkälti vapaus muuttaa valintoja todella nopeasti, ellei ole mitään mahdollisuutta peruuttaa. Mutta, tulen ehkä RAJOITTAMAAN tallentamista pelkkiin kaupunkeihin.
VastaaPoista^Oli jotain shittiä aiemmissa kommenteissa.
VastaaPoistaItse en pidä quicksaveista, koska silloin pystyy helposti huijaamaan.
Suosittelisin, että, kun kuolee syntyy alttarille puolilla elämillä, mahdolliset xp't, jotka johtavat seuraavaan tasoon menevät 0'aan ja osa tavaroista katoaa.
No jospa tekisit niin, että peli tallentaa aina kun lopetat pelaamisen niin että vanhoja päätöksiä ei voi kumota. Jos pelaaja kuolee, niin tallennus poistetaan ja pitää aloittaa alusta. Näin saisit kuolemalle jonkin konkreettisen merkityksen mitä pyrkii OIKEASTI välttämään.
VastaaPoistaThe Zaniini.. LoL..
Tuo on aika huono ehdotus, koska pelin kesto voi olla hyvinkin jotain 10-20 tuntia, ja pelaaja ei todennäköisesti enää jaksa aloittaa alusta, jos hänen tuntien väkerrys menee pieleen.
VastaaPoistaEdelleen mielestäni rajoitettu tallennus turva-alueissa on paras vaihtoehto. Näin kaikkia mahdollisia valintoja voi testata, mutta ne vaativat vaivaa, sekä kuolema pakottaa pelaajaan jatkamaan kaupungista. Kaupunkiin/turva-alueeseen tulee niin autosave kuin manuaali tallennus.